nothin' interesting bout this blog until u check on it!

Sahabat..

Friday, March 25, 2011

Tidur

Ada kajian menyatakan bahawa manusia boleh bertahan hidup lebih lama tanpa makanan daripada tanpa tidur. Betul ke? Cuba la uji diri anda kalau berani. Hehe
Batas maksimum yang tercapai setakat ni tanpa tidur ialah selama 264 jam atau 11 hari. Manakala tanpa makanan, boleh bertahan selama 40 hari. Walau bagaimanapun, kalau tanpa minuman pula hanya boleh bertahan selama 3 hari.


Ada beberapa perkara yang kita perlu dan tidak perlu lakukan sebelum tidur:
  1. Jangan tidur bersama jam tangan kerana jam tangan boleh mengeluarkan radioaktif walaupun jumlahnya sedikit.
  2. Jangan tidur dengan handphone kerana ia mengeluarkan gelombang yang tidak baik untuk kesihatan.
  3. Jangan tidur dengan mekap yang masih melekat kerana ia menghalang kulit bernafas seterusnya menyebabkan masalah kulit.
  4. Jangan tidur menghadap kaki ke kiblat kerana ini merupakan kedudukan orang mati.
"Barang siapa yang membaca Tasbih Fatimah, sekiranya dia mati pada malam itu, dia dikira sebagai mati syahid. "

Tapi, apa tu Tasbih Fatimah?

Tasbih Fatimah ialah Subhanallah 33x, Alhamdulillah 33x dan Allahuakbar 33x

Baca 4 Qul, tiup ke tapak tangan dan sapu ke seluruh badan untuk menghindarkan sihir dan niat jahat manusia.

Akhir sekali, tidurlah mengikut cara Rasulullah iaitu mengiring ke kanan dengan tapak tangan di bawah pipi.


Mudah-mudahan kita semua mendapat rahmat dariNya walaupun dalam tidur. Amin..

(◕‿◕✿)

17 comments:

  1. good info utk di kongsi bersama.. :)

    ReplyDelete
  2. bagus info ni..nana baru tahu..nana nak add blog awak dlm bloglist nana lah..tq...rajin2 la update k nanti...

    ReplyDelete
  3. kalau aku tanpa makan dan tanpa minum ya mati sobat hehe

    ReplyDelete
  4. wah.. info yg bagus... terimakasih....

    komen balik ya...


    dan skalian folow back juga.. :D

    ReplyDelete
  5. betul la tu. ikut rank, tidur<air<makanan. kalau tak tidur, nak wat pape takde makna. tak semngat, dapat tidur memnag nikmat untuk kaki tidur cam saya. hehe

    ReplyDelete
  6. Tak pasti boleh bertahan ke tidak ~
    hahahaha

    ReplyDelete
  7. memang menarik info ni, ingat masa kecik dulu arwah abah pesan...

    ReplyDelete
  8. bagusnye info ni.. terima kasih yer :D

    ReplyDelete
  9. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi wwwasianbet77com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails