nothin' interesting bout this blog until u check on it!

Sahabat..

Wednesday, September 1, 2010

Tumpukan Perhatian!

Walau pun cerita ni nampak macam lawak, ada pengajaran dalam cerita ini.

Sekumpulan pelajar perubatan berkumpul untuk melihat seorang pensyarah melakukan pemeriksaan ke atas satu mayat..mereka berkumpul mengelilingi tempat mayat itu diletakkan..

“Dalam bidang perubatan, ada 2 kualiti yang sgt penting untuk menjadi seorang doktor”, kata pensyarah itu.
“Pertama.., kamu semua tidak boleh jijik melihat mayat”, katanya…sebagai contoh, pensyarah itu mencucuk satu jarinya ke dalam mulut mayat, menariknya semula dan menjilat jarinya itu.

“Sekarang, cuba kamu buat”, kata pensyarah itu.

Selepas beberapa ketika, barulah mereka mengikut apa yang mereka lihat. Seorang demi seorang memasukkan jari ke mulut mayat dan menjilatnya. Apabila semua pelajar selesai, pensyarah itu memandang ke arah mereka dan berkata….

“Kualiti kedua yang sangat penting adalah pemerhatian yang tajam. Seperti tadi….saya memasukkan jari hantu tetapi menjilat jari telunjuk…..

SEKARANG…..TUMPUKAN PERHATIAN….PAHAM!!!!
heheheh…~ ;p

(◕‿◕✿)

7 comments:

  1. kesian pelajar2 perubatan 2..
    eii~ loya tekak ...
    hahaha

    ReplyDelete
  2. wow..mesti pastu diorg tukar cos~
    nak copy entry ni leh?

    ReplyDelete
  3. euwwwwwwwwwww!! ha ha ha tapi kelakar!!

    ReplyDelete
  4. alamak.. sekali student tu terkena la plak.. hehehe..

    betkidzs..
    anis pun baru lg dlm dunia blog ni nak explain banyak2 psl award tu confirm la explain tahap ilmu tadika jek.. but i try k..

    award kat blog ni lebih kurang mcm hadiah la yg rakan2 blogger bg kat kita. terasa seperti kewujudan kita di dunia blogger ini dihargai kan. hehehe. contoh mcm blogwalking award, means kita ni di iktiraf di dalam dunia blogger sbg seorg yg rajin walking2 kat tempat org.

    nak buat apa? kalau betkidzs ada dpt award, kamu boleh copy pic tu dan letak la kat mana2 blog kamu.. nak wat entry ke apa ke. terpulanglah. tapi lau xnak pun xpe. sama juga kalau award tu ada beberapa soalan. terpulang pd keprihatinan dan kerajinan blogger untuk menjawabnya.. errr... lebih krg mcm tu la..

    mcm panjang jek sy explain.. tu je la apa yg sy boleh share. sebab saya pun baru lagi. follower pun seperiuk jek.. hehehe..

    selamat berblogging!

    ReplyDelete
  5. ele!
    gely kew???
    rse bese jew
    wuahahahah
    ;pp

    ReplyDelete
  6. dasat pensyarah ni..
    satu klas terkena, hukk...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails